Nieuwe donateurs, leden of klanten via leadwerving

Leadwerving (Think fase) is essentieel voor het (online) werven van structurele donateurs, leden of klanten. Een succesvolle campagne is aansprekend, heeft een toegevoegde waarde voor de doelgroep en zorgt voor het juiste resultaat (leads en structurele donateurs/leden/klanten).

Een succesvolle leadwerving campagne in 3 stappen:

1. Strategie sessie

Een sterke leadwerving campagne begint met het bepalen van de doelstelling en de doelgroep. Daarom starten we het traject met een strategie sessie waarin we samen gaan kijken naar hoe we jouw doelstellingen kunnen vertalen naar een (of meerdere) succesvolle (always on) leadwerving campagne(s). Zoals een quiz, whitepaper, brochure, petitie, challenge of protest-sms. 

Op basis van de doelstellingen en cases van andere organisaties bepalen we samen de juiste strategie en het leadwerving mechanisme. Daarbij kijken we uiteraard ook naar hoe (kanaal, call to action) we de leads kunnen opvolgen (leadnurturing) met als doel conversie.

2. Campagne ontwikkeling

De volgende stap is het ontwikkelen van de leadwerving campagne. Dat begint met het verder uitwerken van het campagne concept, daarna de (technische) ontwikkeling van het gekozen mechanisme (bijvoorbeeld een quiz) en daarna het inrichten van de advertentie kanalen.

3. Monitoren & optimaliseren.

De laatste stap is het continu monitoren van de advertentie campagnes, de prestaties van het leadwerving mechanisme en uiteraard de resultaten van leadnurturing. Op basis van de resultaten kunnen we snel optimalisaties doorvoeren en A/B experimenten opzetten gericht op meer leads en conversies. 


Wil je meer weten? Laat je gegevens achter of bel naar 06-51916444!

Flowgreen werkt o.a. voor:

KVK: 77482816 | BTW: NL003200785B68 | Tel: 06-51916444 | Mail: jasper@flowgreen.nl